onsdag 23 november 2011

Tack för den här tiden, du har tagit mycket men gett mig mer

I dag är det slut mellan dig och mig detoxen. Det har varit en fantastisk tid och du har gett mig mycket. Du har också gett mig väldigt lite. Väldigt lite socker. Väldigt lite koffein, ja ingenting om vi ska vara ärliga. Inte heller någon alkohol eller kolhydrater, din snåle jävel.

Men nu står jag här. Utan ett behov av dig. Men jag kommer bära dig med mig, så länge jag har viljan. När jag känner att du är för långt borta kommer jag att inleda ett motvilligt men passionerat förhållande med dig, för en stund.

Sådär kommer vi att hålla på.

Men i kväll tänker jag inte ha dig i mina tankar längre. I kväll släpper jag dig. I kväll tänker jag bara på dessa som kommer att ge mig en tillfällig tillfredsställelse.  Sedan kommer jag att sakna dig igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar