måndag 28 november 2011

Är du gammal? Då vill jag ha dig

I söndags var jag på gudstjänst. Jag fick en uppenbarelse. Dock inte i stil med ett Hallelujah-moment.

Det kryllande av gamlingar i sina bästa nära döden-år.

Jag gillar gamlingar. Det står jag för. Eftersom mina mor- och farföräldrar inte finns bland varken jordemänniskor eller marsianer, har jag ett stort tomrum som måste fyllas av just gamlingar.

Jag vill inte hålla på och vara en hjälpande hand och så.
Jag vill ha en gamling-kompis. En sån där som man kan dricka likör och spela kort med.

Så. Jag har en plan. Likt en kärlekstörstande singel som letar efter kärleken på tänkbara platser ska jag söka upp de platser gamlingarna vistas på och infiltrera. Ta över gamlingarnas hjärtan, å så.

Sen kommer jag ha en hel del gamlingar att hänga med. Som kommer tycka att jag är charmant, å så.

Gudstjänster är det ultimata stället att charma gamlingar på.

Kanske bakar jag en kaka till kyrkkaffet någon gång.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar