måndag 21 november 2011

Jag ville ju bara va go

Här skulle man göra sig till. Baka å va go.

Hallongrottor stod på kvällens schema, till bossen som hjälpt en stackars sate till oteknisk webbredaktör.

Tänkte först vara en männska på 2000-talet och googla receptet men tänkte "fanken, här ska bakas gammelgokakor, här ska inte googlas något".

Så jag började slå upp hallongrottor i den ena kokboken efter den andra medan Peter Jöback skrålade i bakgrunden.

Inte ett enda recept hittade jag. Inte ett enda recept.

Här har man gjort sig för och tagit på sig förkläde med namnet inbroderat. Myst till det.

Så slutar det att man få ta till Ipaden i slutändan. Besvikelse. Det är vad jag känner. Jag menar jag har rutiga kokboken.




















- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar