fredag 27 maj 2011

Ont i hjärtat

Nu har den kommit. Trailern till ’One day’. Läste boken under påsken, ’En dag’ av David Nicholls.

Sam och jag sträckläste den under ett par dagar. Älskade den. Men fick både ont i hjärtat och magen när jag vänt det sista bladet. Boken berörde mig verkligen. Svårt att säga varför utan att spoila.

Boken var uppbyggd så att man fick ta del av en dag varje år under 20 år. Svår att släppa. Sen grät jag lite och hade ont i hjärtat i 1,5 dag. Som när man blir dumpad ungefär.

Så. Nu vet jag faktiskt inte om jag vill se filmen. Rädd att den ska förstöra. Förstöra det fina och onda som boken byggde upp. Rädd att det ska vara just another feel good movie.

Men läs boken. Nu eller sen. Men läs den.


4 kommentarer:

  1. Åh, men visst är det så. Jag tycker dock att den här trailern lovar lite mer än förra. Håller tummarna och vet att oavsett kommer jag sitta där med tårarna rinnande i biografen när den kommer.=)

    SvaraRadera
  2. Ja, tårarna kommer finnas där. Kanske väntar in i det sista.. Så jag har ’glömt’ boken lite.

    SvaraRadera
  3. Kan man få låna den där boken eller? :)

    SvaraRadera
  4. Så klart! Har den just nu utlånad till mamma och mitt andra ex hos min kusse. Men efter det. Läs Fallen ängel du först, lillskit!

    SvaraRadera