söndag 4 januari 2009

Årsbästa lista 2008

Soph och Sam rankar Årets

Personlighet: Big John. Förklaring överflödig.

Olycksfall: Svens fyllefall från gällbron på kräfskivan. Ambulanshelikopter påkallades men hejdades när man kom på att det bara behövdes en ambulans.

Jesus: Christian Frost- Terapeut, livräddare och kompis på stan. Även kvinnornas gunstling, enligt honom själv.

Fullaste: Per Lundgren på Where the action is “ mmmm.. gud vad gott det är med starköl, cider och nachos blandat i en pappkartong i regnet”

Det var på tiden: Martin Kjellerstedt aka Kjell R Stedt från 0 till 100 timmar i veckan på Facebook.

Fest 1: Min och Sofias 25-års kalas i Röda rummet på Berns.
Fest 2: Kräftskivan
Fest 3: Big Johns 40-årskalas.

Årets äventyr: Sam och jag drog ut till vildmarken för att leva vildmarksliv hos Stattin. Många abborrar nappade på Sams spö medan jag fick storgäddan. (Kanske tack vare alla järn Stattin bjöd mig på)

Frögurka: Björn Gidlunds tredje. It never ends.

Par: Förutom oss själva, Jenkan och Trolle.

Medicin: Whiskey. Under semestern i Nice fick jag halsfluss. Alternativ 1: Gå till doktorn och få botemedel MEN då ingen alkohol under tiden (på semestern, hallå??)
Alternativ 2: Drick whiskey varenda kväll innan middagen för att bedöva halsen så kvällen blir trevlig och sjukdomen hamnar i glömska. Alternativ 2 var överlägset. Resultat: Fick gå hem direkt efter middagen på grund något berusat tillstånd. Bakterierna dog några dagar senare av spritförgiftning och jag blev frisk.

Mansion: Norderåsen

What happens at the afterparty stays at the afterparty: Rektor Sidén

Järn: Grappa

Skivhörna på nätet: Spotify

Kram: Håkan Hellströms omfamning av mig på Yrans efterfest

Discodans: På Jenkan och Trolles kräftskiva. 80-talsdans rules!

Sup: Sam och jag huttade starksprit ur plunta på Popagandas bajamaja.

Styrdans: Mamma och Mario på hemmafest i Hägerstensåsen

Bästa lunch: Lydmar

Sämsta lunch: Croque monsieur i Monte Carlo. Två ledsna brödskivor med en sorglig skinkskiva emellan. För 100 spänn.

Bästa middag: La dame Noir

Sämsta middag: Nalen. Tråkig mat. Tråkig service. Ingen kärlek.

Fik: Nej

Inneboende: Lillan i köket. 1 månad blev 5 månader. Men trevligt var det.

Bästa partyställe 1: Storsjöyrans efterfest

Bästa partyställe 2: Fredagarna på Berns terass med Johan Netz

Bästa partyställe 3: Där jag och Sam står bakom skivspelaren

Konsert 1: Håkan Hellström på Yran

Konsert 2: Hercules and Love affair på Popaganda

Konsert 3: Kent överallt

Konsert 4: Hives överallt och jämt

Ekonomiska trend: Vi dricker alltmer hemma

Oekonomiska trend: Vi dricker alltmer ute

Slöseri: Mina fyra mobiltelefoner under 2008. Tappades bort eller stals.

Flipp: Vi skaffade äntligen BBC Kitchen . Fick 60 andra obetydliga kanaler på köpet.

Flopp: De tog bort BBC Kitchen efter en månad. Nu har vi 60 obetydliga kanaler.

Fyllon: De som snodde våran vinflaska när vi var på toaletten under vår middag på Marité.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar